مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 16:102023-07-01اقتصادي

مصرف آب مشترکان روستاهای زنجان در تابستان 3 برابر شهر است 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: فصل تابستان در روستاها با مصرف مازاد آب و استفاده از آن برای مواردی مثل آبیاری باغچه مواجه هستیم که سبب کمبود آب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا جزءقاسمی، ظهر شنبه در نشست خبری اظهار کرد: با وجود اینکه امسال شاهد افزایش ها بارش ها بودیم اما میزان آن در استان زنجان نسبت به میانگین بلند مدت 7.

5 درصد کاهش دارد و این موضوع اهمیت مدیریت مصرف آب و کاهش تقاضا را برجسته می سازد.

وی با اشاره به اینکه الگوی بارندگی نیز در استان تغییر کرده و به جای برف بیشتر شاهد بارش باران هستیم، ابراز کرد: از طرفی پراکندگی بارش نیز در استان یکسان نبوده و در برخی نقاط بارندگی خوبی را شاهد بودیم اما در برخی نقاط کمبود بارش داریم که این موضوع در روان آب ها و سایر موارد تأثیر دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد جمعیت روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار دارد، عنوان کرد: برخی از روستاها تمایلی به استفاده از خدمات این شرکت نداشتند اما با بروز خشکسالی ها به ویژه در فصل تابستان، مراجعات برای زیر پوشش قرار گرفتن در شبکه افزایش می یابد.

وی یادآور شد: پیش از اینکه روستاها تحت پوشش این شرکت قرار گیرند باید زیرساخت هایی مثل شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب ایجاد شود و مقرر شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف آب مشترکان روستاهای زنجان در تابستان 3 برابر شهر است 

مصرف آب مشترکان روستاهای زنجان در تابستان 3 برابر شهر است